Stichting Aashiyana

GOED EN VEILIG ONDERDAK VOOR KWETSBARE KINDEREN IN INDORE TE INDIA

PROJECTEN

Ons eerste project: HUIZE ANUBHUTI

Mevrouw Chanchal Salaria is de oprichtster van Huize Anubhuti. Zij heeft in de loop van haar leven besloten de stem te worden van jonge kinderen met een beperking die in de maatschappij nauwelijks meetellen. Ze biedt de kinderen een veilige thuishaven waar ze wonen, leven en onderwijs genieten.

Mevrouw Salaria bereidt de kinderen voor om zichzelf in hun levensonderhoud te kunnen voorzien en hun plek in de samenleving in te nemen. Huize Anubhuti investeert in aangepast onderwijs en zorg. Ze voorzien in hun onderhoud door lokale giften en donaties.

Stichting Aashiyana ondersteunt Huize Anubhuti met donaties uit Nederland, om bij te dragen aan de bouw van een nieuw pand voor de inmiddels 72 kinderen van Huize Anubhuti. In 2018 hebben we de eerste fase afgerond met de ondersteuning voor de aankoop van een stuk grond. Daarna is de tweede fase gestart met de gefaseerde bouw van het nieuwe pand. Dit nieuwe pand is eigendom van Huize Anubhuti, wat de financiële druk van de huidige hoge huurprijs wegneemt.

Huize Anubhuti derft het grootste deel van de inkomsten zelf door lokale donaties en giften. De bijdrage van Stichting Aashiyana is bescheiden, maar de aandacht en betrokkenheid uit Nederland wordt enorm gewaardeerd en versterkt de sociale cohesie van het tehuis.

Momenteel worden al 72 kinderen in huize Anubhuti opgevangen. We richten onze blik nu op de afronding van de bouw van het nieuwe pand. Zie de foto hieronder. Helpt u ons dit doel ook te bereiken? Klik hier hoe u dat kunt doen.