Stichting Aashiyana

GOED EN VEILIG ONDERDAK VOOR KWETSBARE KINDEREN IN INDORE TE INDIA

PROJECTEN

Ons eerste project: HUIZE ANUBHUTI
Foto van het huurpand waarin de kinderen de afgelopen jaren verbleven

Meer informatie over onze stichting en Huize Anubhuti

Mevrouw Chanchal Salaria is de oprichtster van Huize Anubhuti. Zij besloot om de stem te worden voor jonge kinderen met een beperking die in de maatschappij nauwelijks meetellen. Zij richtte Huize Anubhuti op waarin zij deze kinderen een veilige thuishaven biedt en hen voorbereidt op een plek in de samenleving waarin zij zelf in hun levensonderhoud kunnen gaan voorzien. Om dit te kunnen realiseren investeert Huize Anubhuti in aangepast onderwijs en zorg.

Het is hard werken. Het aantal kinderen blijft maar groeien. Al snel barstte huize Anubhuti uit haar voegen. Noodgedwongen moesten zij een aantal keer verhuizen omdat verhuurders besloten niet meer met hen verder te gaan. Huurbescherming kent men niet. Wil iemand méér huur betalen, dan moet jij eruit. Een recordbedrag werd gevraagd voor het huis waarin zij tot 17 juni 2024 verbleven.

In 2017 kwamen de grondleggers van onze Stichting Aashiyana, Rajiv en Sandra Chafekar-Santhoki, op zoek naar een passend project, in contact met Chanchal Salaria. Ze zagen met eigen ogen welk groot verschil in Huize Anubhuti gemaakt wordt voor deze anders zo kansarme kinderen. We besloten ons aan hen te verbinden en geld te gaan inzamelen om hen te helpen bij de aanschaf van grond en de bouw van een nieuw, eigen, tehuis. In eerste instantie was het streven om grond aan te kopen voor zo’n  € 50.000 en vervolgens eveneens € 50.000 te gaan sparen voor de bouw van een pand. Met deze doelstelling gingen we van start.

Wat vervolgens gebeurde verraste ons.

Bij alle festiviteiten van het tehuis werden donateurs, maar ook steevast de pers uitgenodigd. Vieringen werden uitgebreid gepubliceerd in de media. Vermogende Indiërs worden hierbij graag met naam genoemd en kregen interesse om zich óók te verbinden als donateur van Anubhuti. In een paar jaar tijd meldden zich een aantal grote donateurs. Het oorspronkelijke plan was hen echter te klein. Nieuwe plannen en tekeningen werden gemaakt, in eerste instantie voor zo’n € 200.000 maar niet veel later kwamen nòg meer faciliteiten binnen bereik. Uiteindelijk heeft de bouw van het huidige pand maar liefst € 600.000 gekost.
De bescheiden donaties van onze stichting lijken hierbij nog maar marginaal. Toch is dit hele groeiproces pas aan het rollen gegaan vanaf het moment dat wij als buitenlandse donateurs in beeld kwamen. We hebben voor Anubhuti wel degelijk het verschil gemaakt.

Het nieuwe pand gaat voorzien in de volgende faciliteiten:

• Aparte klaslokalen voor iedere beperking
  • Aparte slaapzalen voor jongens en meisjes
  • Tuin met speciale geurende planten voor kinderen met een beperking
  • Aparte keuken voor de meisjes om te leren koken
  • Computer lokaal
  • Magazijn op iedere verdieping
  • Personeelskamer
  • Dans- en muzieklokaal
  • Amphitheater
  • TV lokaal
  • Voorraadkamer
  • Wasruimtes
  • Bibliotheek
  • Kunst- en handwerklokaal
  • Visuele stimulatie
  • Spraaktherapie
  • Audiometrie ruimte
  • Fysiotherapie ruimte
  • Ziekenkamer

We laten Anubhuti niet meer los. We hebben goed zicht op wat er gebeurt met uw donaties. Donaties blijven belangrijk om deze kinderen te begeleiden naar een zelfstandige toekomst.

We hopen dan ook dat u Anubhuti, via ons, wilt blijven steunen.

Het nieuwe pand in aanbouw